woensdag 27 november 2019

Very Versailles condoleance kaartjes


Hallo!

Hoewel er een feestmaand voor de deur staat, is het niet altijd overal feest.
Het liefst maak ik vrolijke en gezellige kaartjes, maar er zijn ook weleens minder leuke aangelegenheden, waarvoor ik een kaart nodig heb. Zoals ook deze week weer het geval was.

Meestal maak ik voor deze gelegenheden dan toch weer even een nieuw kaartje. Soms snel en soms wat uitgebreider. Soms clean en simpel en soms met een aantal technieken. Maar ik probeer het wel altijd iets ingetogen te houden, ondanks dat ik wel kleur gebruik. Dat vind ik voor een condoleance kaart wel zo passend.

stempelenscrap.blogspot.com | stempelenscrap@gmail.com

Deze keer heb ik een aantal technieken gecombineerd.
Zo heb ik eerst een stukje shimmery white karton uitgestanst met de rectangle stitched dies.

Het shimmery white karton heeft een mooie subtiel glittertje in het papier, wat het karton een chique uitstraling geeft.

Dit karton heb ik in gedachten in 3 vlakken verdeeld en deze vlakken heb ik per vlak in een andere kleur gesponsd. Namelijk bovenaan Mint Macaron, in het midden Balmy Blue en onderaan Soft Sea Foam. Dit zijn mooie zachte kleuren en door wat blauw te gebruiken frist het groen een beetje op.

Ik heb wat waterspettertjes toegevoegd, wat een speelser effect geeft. Het shimmery white karton is heel geschikt om deze techniek op toe te passen en ook om op te aquarellen.

Toen het papier weer droog was, heb ik een script tekst met versamark gestempeld en met clear embossingpoeder geëmbosst.

Hieroverheen heb ik de tak gestempeld vanuit de hoek in Mint Macaron groen.

Tot slot heb ik nog op een stukje zwart karton een tekst in wit geëmbosst en dit met dimensionals (3-d blokjes) op de kaart bevestigd.

Het geheel heb ik ook met dimensionals (3-d blokjes) op de kaart geplakt om het net wat interessanter te maken.

Hier en daar nog een zacht groen sequin, maar niet teveel!

Tot slot heb ik de envelop ook nog voorzien van de mooie tak.

Helaas heb ik nog een kaartje nodig, maar hiervoor ga ik denk ik wat anders verzinnen, al heb ik nog geen idee wat.

Omdat ik het zelf altijd vrij lastig vindt om condoleance kaarten te maken, heb ik deze ter inspiratie met je gedeeld. Ondanks de verdrietige aangelegenheden hoop ik toch, dat je het mooie kaartjes vindt.

Ik wens je een fijne en creatieve woensdag!




Gebruikte Stampin' Up!® materialen:
Stampin' Up!® materialen zijn verkrijgbaar via stempelenscrap@gmail.com




2 opmerkingen:

  1. Prachtig!
    Dat iemand tijd en aandacht besteedt om een kaart voor jou te maken, maakt een kaart alleen al waardevol.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een “prachtige” kaart. ( helaas moeten we ook zulke kaarten maken ) Ik moet er helaas vandaag ook 1 maken dus ga het ook proberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo!

Super leuk dat je een reactie achterlaat.
Hopelijk laat je nu de boel de boel en ga je lekker aan de stempel of scrap, want dat is ons doel.

Stempel & Scrap
Monique, Leoni en Caro