maandag 11 november 2019

Stempel en Scrap- Organiseren van je scrapkamer

Leonibg.blogspot.com

Dag allemaal,

Ik zou jullie vandaag eens op een andere manier willen inspireren.
Ik geef jullie vandaag een kijkje in de keuken en vertel erbij hoe ik mijn Stampin'Up!® spullen opberg.

Stempels

Bovenaan  kun je zien hoe het grootste gedeelte van mijn wand eruit ziet. Het staat vol met 8 CD/DVD kasten van Ikea, in het wit. Grootste voordeel voor mijn kamer is dat de plankjes verstelbaar zijn naar eigen inzicht en de kast heel ondiep is. Ongeveer even diep als een stempelset!


Leonibg.blogspot.com

Op elk plankje heb ik bovendien een etiket met daarop de categorie, uiteenlopend van Nederlandstalig, Halloween, Kerst, Birthday, Animals tot Flowers, enz.

Ik heb op een aantal zijpanelen knijpers vastgelijmd, zodat ik kaartjes ter inspiratie heb hangen.

Blends, inkt en markers


Mijn blends heb ik per 6 op een rijtje in de opberkasten van Stampin'Up!®
Wat ik extra heb toegevoegd aan de zijkant van de kastjes is welke kleuren er op dat rijtje liggen. Ik hou altijd aan dark eerst, daarna light


Leonibg.blogspot.com

 Mijn inkpads met bijbehorende markers liggen ook in Stampin'Up!® kasten.
Bovenop heb ik een plek gemaakt voor refills, flesjes met navulling voor de inktpads.

Leonibg.blogspot.com


Papier


Mijn papier heb ik op een aantal manieren gesorteerd.

Het A4 cardstock ligt per kleur in stevige lectuurbakken (op zijn kant).
Uiteraard zijn er per kleur meerdere tinten, die heb ik in geplastificeerde mappen gescheiden.


Het grote designpapier heb ik liggend op plankjes. Mijn ervaring is dat liggend papier toch mooier blijft als rechtopstaand papier. Op deze manier kan ik ze ook goed zien.


Natuurlijk heb ik net als iedereen ook resten over als ik lekker creatief ben bezig geweest.
Als ik een half A4 over heb, gaat deze gerild in mijn basiskaarten bak (niet op de foto).
Zodoende heb ik de volgende keer al precies een kaartbasis om mee te beginnen.

Alle stukken kleiner dan een kwart A4 gaan per kleur in onderstaande bakjes.
Deze bakjes zijn eigenlijk bedoeld om 10x15 foto's in te bewaren, maar ik vind ze heel fijn om mijn papierresten in te bewaren.

Nu blijft natuurlijk wel de truck om de volgende keer niet weer een heel vel aan te breken, maar eerst te kijken of je nog een aangebroken stuk hebt. Dat kan nog wel wat beter😊
  Leonibg.blogspot.com


Aan de wand


Ik hou van gezelligheid aan de muren.
Een volledige wand heb ik daarom volgehangen met kaartenrekken. Deze heb ik bij de Hema gekocht (9.95 per rek).


Leonibg.blogspot.com

Aan een van mijn andere wanden heb ik drie houten, onbewerkte kruidenrekken van de Ikea hangen.

Deze zijn ideaal voor het opbergen van lintrollen.
Ook hier geld voor mij: als ik het zie hangen, weet ik dat ik het heb, ernaast hangen mijn scharen aan spijkers. Zo ben ik die nooit kwijt!



Leonibg.blogspot.com


 Punches

 
In een van mijn hoeken, voor mijn inbouwkast, heb ik een Tealkleurige Ikea Raskog op wieltjes staan. In de bovenste bak past echt niks meer bij, deze staat helemaal vol met punches.

Leonibg.blogspot.com


De kleinere punches heb ik op een van de plankjes in mijn stempelkast.
Die passen daar prima bij!




Wat ik zelf er handig vind is mijn punchhulpje.
Ik heb elke punch die ik heb uitgeponst op CS, gelamineerd en voorzien van de naam.
Deze hangen aan ringen aan mijn wand.
Op het moment dat ik een tekst-stempel wil gebruiken, pak ik mijn ponshulpje en die leg ik over de tekst heen. Je ziet zo precies of de tekst past!!


Leonibg.blogspot.com

Dies en embossingfolders


Ik heb al mijn snijmallen en embossingfolders voorzien van een etiketje.
Ze staan in een mandje. Je kunt er zo heel makkelijk doorheen bladeren.
Ik heb 3 van zulke manden, waarvan er slechts 1 nog in de huidige catalogi staan.

Al mijn snijmallen zijn op magneetvellen overgebracht. Deze heb ik wel nog in de originele verpakking teruggezet (dus ze zijn op maat geknipt).

Leonibg.blogspot.com


Welke stempels heb ik nou?


Waar ik zelf wel echt het meest blij mee ben, zijn mijn multomappen met overzichten van mijn stempelsets.

Ik heb van elke stempelset een afgestempelde bladzijde.
Met daarin:
De naam van de set, hoeveel zitten er in, in welke catalogus staan ze en op welke bladzijde, wat was de prijs en van welk materiaal is het gemaakt?


Leonibg.blogspot.com

Dat was het wel ongeveer, mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag!
Laat maar een commentaar achter bij de post als je wat wilt weten.

Deze opbergmaterialen zijn bestelbaar:

 


5 opmerkingen:

  1. Wauw Leoni..wat ziet het er top uit.....en zo georganiseerd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nel, wat lief dat je een commentaar voor mij achterlaat. Dankjewel! Het kan altijd beter, maar ik ben heel blij met het resultaat tot nu toe. Leoni

      Verwijderen
  2. Wow! Respect! Hier hou ik van. Grandioos hoor hoe je dit hebt aangepakt! Ik moet nog een hele werkruimte inrichten. Al mijn hobbyspullen staan nog in verhuisdozen. Een heel goed moment om na te denken hoe het moet worden. Dank dat je jouw ruimte hebt laten zien! Zeker goede tips! Thx!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Hillie, Dankjewel! Wat leuk om jouw commentaar te lezen. Ik wens je veel succes met uitpakken en inrichten en hoop dat ik voor wat inspiratie heb gezorgd. Groetjes Leoni

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauww ! Heel erg mooi ingericht en zo georganiseerd ! Verhuisd van groot naar klein huis vanwege mijn gezondheid en dus is dit helaas niet aan mij besteed. Maar wel mooi en slim aangepakt, hoor !

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo!

Super leuk dat je een reactie achterlaat.
Hopelijk laat je nu de boel de boel en ga je lekker aan de stempel of scrap, want dat is ons doel.

Stempel & Scrap
Monique, Leoni en Caro